Wednesday 26 October 2011

iman dan pertolongan Allah





assalamualaikum. kali ni saya rasa tergerak hati untuk menghurai tentang kebejatan zionis yang rakus menindas orang-orang islam. begitu kejam.. tiada perasaan kah mereka terhadap kaum wanita dan kanak-kanak terutamanya? ya, terasa sedih di lubuk hati tatkala kita di sini bersenang lenang tanpa perlu mendengar rintihan derita, tanpa perlu melihat mengalirnya darah orang yang tidak bersalah tapi mereka? benarlah.. kejahatan mereka ini sudah sedia tertulis di dalam kalam Allah.. Allahuakhbar.

sesungguhnya keadaan umat islam menimbulkan rasa belas dan takut. kelemahan, perselisihan, penguasaan musuh dan tipu daya mereka terhadap islam dan muslimin. semua faktor-faktor ini menimbulkan sedikit rasa putus asa atau kecewa di dalam jiwa, tetapi keimanan kepada Allah dan merasa mulia dengan agama Nya, jihad pada jalan Nya serta cinta kepada mati syahid tetap menimbulkan harapan yang besar terhadap pertolongan Allah. Allah adalah maha suci, maha kuat lagi berkuasa. Dialah penolong bagi hamba-hamba Nya yang beriman.

Benar, sesungguhnya musuh zionis bermegah-megah dan mengiklankan permusuhannya serta
niatnya yang keji terhadap orang-orang Palestin bahkan terhadap muslimin seluruhnya. mereka telah merampas satu cebisan yang begitu mulia daripada tanah air islam iaitu Masjidil Aqsa, qiblat yang pertama. Berita-berita tentang penyambungan terowong di bawah Masjidil Aqsa menunjukan niat mereka untuk mendedahkan kemusnahan. Mereka juga berterusan untuk menyahudikan Al Quds dan mengeluarkan orang-orang Palestin dari timur Al Quds. Mereka juga menuduh Siria membantu Hizbullah di Lubnan yang mempertahankan bumi Lubnan yang terjajah. Begitulah mereka bertindak seolah-olah merekalah tuan punya tanah dan tuan-tuan yang sebenar merupakan perampas.

Tetapi, disebalik gambaran yang menyedihkan ini, kita seharusnya memulakan dengan diri kita sendiri untuk menjadi mukmin/mukminah yang sebenar serta melazimkan diri kita dengan sifat-sifat mukmin/mukminah, mendokong hak-hak ukhuwwah di antara kita dan memohon pertolongan Allah. " Dan perangilah mereka supaya jangan ada fitnah dan supaya agama itu semata-mata untuk Allah" (al anfal:39)

barakallah..
sedikit kata-kata semangat untuk diri saya sendiri.. juga untuk dikongsi dengan kalian..


"Dirimu terhias sebagai sebaik ciptaan, Maka Jadikanlah dirimu nisa' yang boleh menjadi Mujahidah, Jihad di jalanNya. Jadikanlah dirimu fatayat yang dijulang. Biar nafsumu hidup dalam Tarbiyah di jalan Dakwah bertintakan Darah & airmata Perjuangan, Dititip atas warkah penuh kemuliaan & dikirimkan utk Mujahadah Menuju Tuhan"



No comments: