Thursday 31 May 2012

bila tak nak jadi baik, jangan ajak orang buat jahat







anyonyo~~ saje nak tunjuk baru lepas buat kek, wehehe ^^ . *sila jeles ye semua, hehe. kek dengan milo panas secawan . jadi habuan saya pagi nie. hoho ~~ actually, apa yang buat saya pagi - pagi bukak laptop nie? tadi lepas isi perut saya on facebook kejap kerana biasenya memang fb saya adalah tempat saya berbalas inbox dengan mereka - mereka yang minta nasihat dan sebagainya dan dalam pada mata sibuk cari - cari inbox penting tu, mata nia tertancap kat satu inbox seorang girl nie.


sebelum nia cerita, apa kata kita berzikir dulu hari nie. tak rugi pun kan? pahala masuk okay. subhanallah, walhamdulillah, walailahaillallah, allahuakbar. okay anda baca? malaikat kanan anda sedang melakukan kerjanya :))



Allah, i love You. Oh Muhammad, i wish to see you one day.





okay then, berbalik pada apa yang saya katakan tadi, ada orang mengadu, dia nie nak berubah. tapi rakan baiknya seolah menghalang. ye, tahu kamu berkawan baik. tapi kamu tidak punya hak nak halang orang berubah. tolong pliss, hormati mereka. jangan perkecilkan niat mereka nak berubah. 'alah dulu bukan main lagi dia nie, sekarang bajet baik pulak' . okay nia plaster free2 nanti mulut tu, hehe.. ^^ . Hidayah itu milik Allah . bilamana Allah kata ' ya ' tiada siapa yang akan mampu berkata ' tidak ' . jadi kalau kita tak nak jadi baik, jangan ajak orang buat jahat. faham tu?


jika hari ini dia jahat, esok lusa mungkin dia yang paling baik agamanya di sisi Allah. jangan kita nak ' neraka ' kan orang. cakap dia tak layak la, dan macam - macam lagi . hati kita, hanya kita yang tahu. jadi jangan ambik alih tugas Allah dengan nak scan - scan hati orang. okay? marah nie marah. hewhew~~ marah tanda sayang bukan? dan buat kamu yang menginbox saya tu, La Tahzan Innalaha Ma'ana. bersabar la, ujian Allah selalu datang untuk orang yang nak dekat dengan Nya. keep strong, and dont despair cos Allah is always with us.



sebagai muhasabah diri untuk semua.. okay minggu depan saya sudah mula masuk sem baru. mungkin belog nie akan kembali bersawang. aihhh, pasti rindu nak menulis. tapi takpe nanti weekend saya akan celah - celah menulis , :)) ramadhan coming soon , wahhh. tak sabar dah nie. rindu bau ramadhan, rindu terawih, rindu nak bersahur dan berbuka. nanti entry pasal ramadhan insyaAllah akan di publish. doakan semoga kita semua berada dalam lindungan Allah SWT, insyaAllah.


sebelum tu, nia nak ajak sahabat - sahabat luangkan masa sikit, alun kan Kalam Allah. fb boleh on9 bukan? blog boleh update? so why not Quran pun kita selalulah baca. ingat, bila kita jaga hak Allah, Allah akan jaga hak kita. jum lah pakat baca Quran, lepas solat baca satu helai muka surat pun dah okay. ^^ ayuh jadi remaja islam yang soleh dan solehah semua. sekian ,













lot of love, nia.