Tuesday 19 February 2013

Story, Me, Blessing #20.

Assalamualaikum :)

It has been a week since i last write a new entry for this blog. *phewww, berhabuk ! 

Alhamdulillah ya Rabb. today is 19 February, blessing Tuesday. im officially 20 years old. could be more thankful. Alhamdulillah aminn aminn. closer to The Almighty, thats all im asking for. terima kasih buat mereka yang wish. kat twitter, facebook, blog, whatsapp, instagram pun ada. see? Ukhuwah itu indah. bila time-time macam nie lah, sahabat-sahabat akan wish. terima kasih sekali lagi.

semoga Allah memberkati pertambahan umur ini. mahu jadi lebih matang, serius dalam hidup, perbaiki diri, lillahitaala kerana Allah.


Ummi : ' Awak dah besar, tahu mana baik buruk, nilai sendiri. hidup kat dunia nie memang kita rasa kita berteman. pergi mana pun mesti ada orang. tapi hakikatnya kita sorang-sorang. ikut mana jalan yang Allah redha, buat apa benda sekali pun, fikir Allah nombor satu. selangkah berjalan, selangkah dekat dengan mati. awak yang tentukan hidup awak sendiri. siapa awak pada hari esok ( akhirat ) itu awak yang tentukan.
                                                                                                                         - lovely Ummi, 12.00 am
                                                                                                                                 
                                                                                                                         

sometimes, we tired. sometimes we can't stand anymore. but happiness is totally worth. tak senang nak dapat. so kena extra usaha.

hidup kalau tak di uji, itu bukan kehidupan. kan? Nabi Muhammad yang dijanjikan syurga oleh Allah pun di uji. inikan pula kita. kadang kita futur. lemah dengan ujian. tapi itulah resam hidup. kadang ujian itu datang untuk buat kita bukak mata. sedar yang kita punya Allah. berbaliklah pada Dia.








for every pain and struggle we made, trust. there's something in return. pahala, hikmah, pengajaran. we'll never know. Allah has a reason for letting things happen. we might not understand it, but we have to trust Him. jatuh bangun saya sepanjang 20 tahun di muka bumi Allah, itu semua aturan yang Allah dah tetapkan. setiap manusia, ada kisah nya. setiap makhluk yang Allah cipta, bukan Dia cipta saja-saja. kena tahu tujuan hidup. terus bangun dan bangun dari tersungkur. Allah ada. Dia lihat. Dia dengar.

If you keep reminding your heart of Allah, there will come a time when your heart will remind you of Allah. :)
SOOO, thats all. thankyou for everything Allah. sebenarnya sedang sangat sibuk. -.- but still, cecuri masa sikit untuk update. moga kehidupan saya yang akan datang, bakal berjalan dengan baik. dengan izin Allah, aminn.

# i used to play hide and seek then i opened my eyes before they find a right place to hiding. then easier for me to seek *mychildhoodmoment :)










4 comments:

Anonymous said...

heppy belated befday dear. ur so young. lepas ni. segala tindak tanduk awak terkesan pada masa akan datang. kena pandai bawak diri. tak pe tak salah buat keputusan. tp jgn ulangi lagi. kosong la hidup kalau tiap kali dipenuhi dengan kesalahan diri sendiri. kan bagus klau ia lbih bermakna :)

Anonymous said...

@el janna : syukran sis :) sangat bermakna nasihat ni, aminn aminn. insyaAllah :))

ejulz said...

Jemput join kalau belum k.... :) "Segmen : Ucapan Selamat Hari Lahir buat "Si Gule" pada 19 Mac"

Unknown said...

nice entry :)