Sunday 5 August 2012

i want to be awesome, insyaAllah

salam alaykum ^^


macam excited terlebih la pulak kan nia dua tiga hari nie. kemain lagi update entry. biase bersawang la blog nie lepas da publish satu post. dekat a month jugak la take time nak tulis yang baru punya. hehe.

ehem ehem, tadi pagi lepas bangun sahur, then terus decide tak nak tidur da lepas subuh tu. biasa nia lelap mata kejap before pegi kelas pukul 8. alih - alih bila sekali dapat msg dari clas rep mengatakan 'kelas batal', ohhhoiiii melambung bantal atas katil la nia masa tuu. hikhok :DD *okay kejam + pemalas sungguh kan? well, kelas hari nie memang x pack sangat pun. 8-10, 10-12 je ponnn, :))


*mukasenyumsampaitelinga :DD . alang - alang kelas xde nie, boleh la buat solat sunat dhuha kan? sebab sem nie semua kelas strt pukul 8 and i dont have a time to perform dhuha prayer. T_T

abah kita selalu pesan, solat dhuha kalau boleh dan berkelapangan, buat la. murah rezeki. >___< okay abah, anak abah yang paling manja abad ini tak pernah lupa pesan abah, sokmo buat kalau lapang, hehe. along recite quran jugak untuk sedekah kat arwah atuk ^^ . insyaAllah along tak lupa pesan abah. 'be a pious woman, protect your dignity, patuh Allah dan rasul and the last one, dgr kata umi, abah' * i already take this as my pegangan abah <3




' You only live once, but if you do it right, once is enough '

hidup kita cuma sekali. berjaya atau gagalkah kita dalam hidup, itu adalah pilihan kita sendiri. after dapat sermon dari umi semalam, nia terus rasa nak bangkit. you know what? semangat dari ibu membakar jiwa sangatttt ! thanks mom, your advice always been extraordinary.


nak jadi anak yang hebat, punya akhlak bagus, agama teguh. Allahurabbi, kuatkan saya. semestinya berjaya dunia dan akhirat yang saya harapkan. but remember one things, yakin pada diri. kalau orang lain boleh kenape kita tak boleh bukan? jatuh bangun kita, ingat yang Allah sentiasa ada, Dia paling dekat dengan kita.





nabi Muhammad saw bersabda “Setiap amalan itu dengan niat.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim) Oleh itu, sesuatu pekerjaan yang hendak kita laksanakan hendaklah didahului dengan niat kerana Allah untuk mendapat keberkatan. Nabi SAW juga pernah mengatakan yang Allah tidak melihat pada rupa dan harta kita, tetapi Allah melihat pada hati dan amalan yang kita lakukan.

jadi apa pun kita nak buat, letak niat kita kerana Allah nom satu.






2 comments:

gary said...

mak sy pun selalu beri semangat kat sy... Alhamdulillah dapat mak sebaik tu kan? :)

Anonymous said...

ye, alhamdulillah. sangat bersyukur hendaknya :))