Sunday, 21 October 2012

kalau awak mahukan saya, awas jangan dekat. dapatkan secara terhormat. saya ada wali :)

salam alaykum readers :)

in the name of Allah the most Gracious and the most Merciful.

alhamdulillah, tamat sudah sem 2. maka bermulalah cuti sem yang oh, memang sangat dinantikan sebenarnya pun kan? *senyum* :D


balik rumah baru ada masa belek novel karya penulis yang dikagumi, ustazah fatimah syarha & suaminya, dr. farhan hadi. terasa tenang baca karya beliau. banyak yang dapat di aplikasikan dalam kehidupan realiti kita sekarang. banyak tips yang beliau tulis untuk kesejahteraan hidup sebagai muslimin dan muslimat. semoga Allah memberkati mereka berdua. Allahurabbi.

pernah satu hari tu saya menonoton video ceramah beliau, cafe cinta.
masha Allah, terkesan di hati.
benarlah, jika kita menjaga hati kita, Allah pasti beri yang terbaik. Allah shall grant us with His blessing.

yang kita perlu buat sebagai hambaNya ialah, keep praying.

muslimah, mahalkan diri anda. jangan biar kita jadi bahan mainan lelaki yang hanya ingin keseronokan semata. jangan biar maruah kita di pijak, di ragut begitu sahaja.

kalau benar dia cinta, dia pasti datang dengan cara yang elok, cara yang di redhai Allah. kalau benar dia mahukan kita, dia akan dapatkan kita dengan cara yang berhemah.



*dari senyomdesign


put effort in upgrading self and pray hard. If someone is meant to be yours, they will be. Allah knows who deserve your heart the best.

yang kita perlu buat adalah, persiapkan diri. jika mahu yang soleh, solehahkan diri kita dahulu. kerana janji Allah itu pasti.

Allah will strengthen the heart, those who are patient. Allah gives more, those who learn from mistakes, struggling for a better self & future.

kadang2 ada yang bercinta bagai nak rak, tapi akhirnya terpisah juga kerana Allah sudah merancang segalanya. Allah tahu yang terbaik. lalu, tersia sahaja lah masa yang diluang untuk seseorang yang salah sebelum ini? sudah banyak manakah dosa yang mengalir sebelum ini? ye, itulah yang perlu di elak. islam tak larang kita bercinta, tapi biarlah pada halal jalan Nya. Allahumma.




*kalau awak mahukan saya, awas jangan dekat. dapatkan secara terhormat. saya ada wali*

insyaAllah semoga kita sama2 perbaiki diri, Allah sayang kita semua. :)
perempuan yang baik, hanya untuk lelaki yang baik.
yang penting jaga diri, jaga iman. letakkan Allah sebagai cinta nombor satu.




#One day, i would like to write and publish my own book. ^__^ dream

lot of love, nia :)



10 comments:

MRS Rongoks said...

hope impian utk publish ur own book jd kenyataan ^^

nia razlan said...

mashaAllah, trima kasih dear kerana doakan sy :) Allah sayang kamu ^^

inna_risna said...

indah jer bila baca quotation kat atas tu.
sesungguhnya, yg halal itu lagi indah. :D

nia razlan said...

trma ksih sweety :))

Nor Nadia Syakila Jamal said...

nice!!

Cik Fie said...

Entri Yang Menarik ^-^

Follow Blog Saya Kalau Sudi :)

http://mynameishafizah.blogspot.com/

jal said...

wahhh seronok lah dah cuti, kami2 ni bulan satu nanti baru cuti semester. pernah ada orang bisik dekat Jal yang semakin mudah perempuan tu menerima cinta seorang lelaki tu semakin mudah lah dia nak kena tinggalkan atau meninggalkan.

Jal ajak baca ni 5 Blog Bernilai RM100K

nia razlan said...

@ jal , betul. wanita harus letak dirinya di peringkat yang tinggi. mahalkan diri, jaga maruah. okay nia dah singgah :) syukran ye ^^

Engku Muzahadin said...

Perkongsian yang menarik.
Singgah dan follow sini!
Jumpa link dlm Kelab Blogger Ben Ashaari :D
Salam Perkenalan`

http://engkumuzahadin.blogspot.com/

nia razlan said...

@ engku : trma ksih :) harap dpt bg pgjran dan pgthuan utk smua :)