Friday 22 March 2013

tenanglah, tenang. He knows best.

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, akhirnya segala penat jerih lalui sem ni dah nak sampai ke perjuangan hadapi peperiksaan akhir. dah nak habis sem 3 and masyaAllah, a lil bit busy finishing all the assignment due to the dekatnya final, dah nak exam. dah nak mula rasa gigil sejuk-sejuk nak langkah kaki jejak ke dewan peperiksaan. -.- semoga semuanya nanti berjalan lancar, biiznillah. doakan saya.

Kalian,
kamu,
orang kaya, miskin
tua, muda,
saya? kita semua pendosa. ayuh cuci diri.
pernah berasa di tinggalkan? pernah berasa tertekan yang melampau? pernah berasa sempit sehingga menyesakkan? diuji hebat hingga berasa lemah, jatuh dan sesak? knee down. all you can do is just knee down. make du'a to Allah. you'll end up and knowing that He always there. have faith. memang kekadang bila tengah susah, tak semua yang akan datang dan cakap ' kau tenang, aku ada dengan kau. kau lemah kau tewas. ' ada jugak yang kadang bila kita aju kan masalah, di anggap seperti angin lalu cuma. but then don't give up. you still have Allah. hakikat, ujian itu milik Allah. benda yang datang dari Allah itu semuanya benda baik. yakin dan percaya. Dia tak tinggal bila bagi ujian, Dia suruh kita pulang pada Dia. tenanglah, bertenang.

kata pada diri ' I'm worried, I'm stressed, I'm confused, but i know that Allah will make the right things happen. sooo it'll all be okay. IT WILL NIA. kesusahan yang datang sentuh hati, jiwa, dan diri ini pasti akan berakhir. tapi bila? sejauh mana nak sabar? come onn, syurga itu manis. sebab itu jalan nak tuju syurga pun bukan senang. kena lalui pahit dulu. ITS WORTH THE PAIN, THE WAIT. gagahkan diri dulu tempuh semua ni, bukan apa sangat pun. Allah baru uji sikit tak kan dah nak tewas? 

Bagi yang teguh, dia pasti bahagia. bukanlah dalam kesukaran itu, semuanya menyempitkan. pada yang tenang, dalam kepahitan itu ada kemanisan. kita bukan tidak boleh mengadu, menangis hiba, terduduk lemah. saya, kamu, anda, ye kita manusia ! manusia yang bila buat salah,  kita rasa lemah dan kadang kecewa. ' aku teruk, down gila. tenung diri banyak dosa ni, agak Allah pandang aku macam mana? ' NOOOO, kena sangka baik pada Dia. dah jelas, Dia maha pengampun. segeralah naik! bangkit kembali ! gapai rahmatNya. 

Dear YOU, help me to understand that difficult times can make me stronger in the end, even though it may not always be easy to see. Sincerely me -.-

' Eh kau kawan aku. memang aku dengan kau kena saling tegur kalau buat dosa. pegang tangan aku, tuju Jannah sama-sama '. para pendosa semua, mari mencari diri. 





1 comment:

nuyul ikin said...

dont be sad.Allah is surely with us :)